Avsnitt 10: Att köpa byråtjänster. Och sälja sig själv.

  • 39:01
  • 21 februari, 2019

Lyssna i din favoritapp direkt >

Denna vecka pratar podden Jakob & Jakob – Digital marknadsföring spenaten – om hur byråer och köpare av byråtjänster förändras och varför det finns så många nya byråer, men de berör också det lite känsliga ämnet att sälja sig själva.

Vi pratar om att det är mycket svårare att sälja något som ligger närmare ”själ och hjärta”. Den ene av oss, Mjöbring, har ju vid sidan av sitt arbete på PunktPR också publicerat tre romaner. 

Den insikten tror Jakob M att vi har nytta av att föra över på våra kunder och ökar förståelsen för att de också kan ha svårt att sälja sig själva.

Förutom att resonera om att sälja sitt eget vidgar vi resonemanget och pratar om all de olika byråkonstellationer som finns idag och de skillnader och likheter dessa har och vilken djungel det ofta kan vara för köparna av kommunikationstjänster.

För fem år när Rydberg startade Contentbyrån kändes content marketing som det nya svarta, men idag finnas detta i princip inbyggt i alla discipliner på ett eller annat sätt.

”Den grejen är ju lite lurig för kunderna, när man lappar över varandra”. 

Jakob & Jakob resonerar också runt sammanställningen som Resumé Insikt har genomfört som visar att det startas så många fler byråer idag än vid millenieskiftet, varför det är så och vad innebär det för bransch och kunder?

Show notes

Lämna ett svar

Scroll to top