Denna vecka gästas podden Jakob & Jakob – digital marknadsföring i spenaten – av Sofia Westerlund som är VD för nybildade byråkoncernen Oddo med säte i Umeå. Sofia har tidigare drivit PR-byrå i Umeå i nästan tio år och var innan dess verksam i Stockholms PR-bransch. Sofia berättar om hur den nybildade byråkoncern skiljer sig en del från en vanlig kommunikationskoncern och varför de arbetar som de gör..
– Oddo är en nybildad koncern med mindre expertbyråer som tävlar mycket och har tydlig spetskunskap, förklarar Sofia Westerlund. Byråerna har arbetat ihop tidigare också, men nu nu tightar vi till det och jobbar med att stötta våra byråer att samarbeta ännu bättre. Oddo stöttar också med ekonomi, affärsutveckling, försäljning, kreativ stöd och sälj.
I podden diskuterar de även om syftesdriven marknadsföring utifrån en artikel i Resumé Insikt om huruvida syftesdrivet verkligen ökar försäljningen samt tar upp nyheterna om att Google skapar en spelplattform och att Instagram är på väg att lansera egen säljplattform.
01:30Intervju med Sofia Westerlund som är VD på byråkoncernen Oddo