Avsnitt 13 – See-Think-Do-Care som contentmodell samt Edelmans Trust Barometer

  • 39:49
  • 03 april, 2019

Lyssna i din favoritapp direkt >

I avsnitt 13 pratar vi bland annat om Google evangelisten Avinash Kaushiks modell See-Think-Do-Care som kan fungera som ett ramverk för content marketing.

– Kaushiks modell kommer ju från sök, men går att tillämpa på hela marknadsinsatserna du gör, förklarar Jakob Rydberg. Det är ett bra sätt att betrakta det innehåll som ska skapas.

I podden diskuterar Jakob & Jakob också förändringarna i Facebooks annonsverktyg runt det viktiga Relevansresultatet samt de senaste uppdateringarna i Google Tag Manager. De dyker också ner ganska djupt i Edelmans Trust Barometer som i år fick rubriken “Trust at Work” samt väver även in Medieakademins årliga förtroendebarometer i ett längre resonemang om syftesdrivet och hur detta kan påverka oss som arbetar med PR och digital marknadsföring.

Avslutningsvis har Jakob Rydberg provat nya Google Earth Studio och funderar över vilka tillämpningarna man kan använda den i.

Scroll to top