Podden Jakob & Jakob pratar förstås om hur vi ska kommunicera i kristider och berättar om hur Björklöven vände en inställd slutspelsmatch till en publiksuccé.
– Samma kväll som man gick ut med #fyllhallen var det 14 000 biljetter sålda till någonting som inte fanns, berättar Jakob Mjöbring på Punkt PR och berättar även om PR-byråns fem bästa tips för kriskommunikation.
Podden djupdyker annars i detta avsnitt ner i Linkedin, och diskuterar best practise för såväl den enskilde användaren som för företaget och den som ska in på plattformen och annonsera. Matnyttigt avsnitt för kristider.
03:00Björklöven vände kris till framgång - läs case här
08:00Punkt PRs fem konkreta tips när det gäller kriskommunikation: 1. Äg situationen. Ta taktpinnen och var först med att förmedla nyheter om din egen organisation. 2. Var tillgänglig. Svara på frågor från medarbetare, omgivning, kunder och andra intressenter. 3. Ta vara på ambassadörerna, de som bryr sig mest om verksamheten. Lyssna på vad de säger och ge dem nyheterna först. 4. Ta hjälp av kriskommunikationsproffs, som i utsatta tider kan sätta saker i perspektiv och ge det stöd som du behöver för att fatta korrekta beslut. 5. Bjud på samhällsnytta. Kan ni erbjuda produkter till behövande? Skänka pengar i syfte att minimera skador? Världen törstar efter att sprida positiva insatser.
35:25Jakob Mjöbring har börjat skriva SMS-berättelser för en app som heter Stories by Storytel