Avsnitt 3: Engagemang, hur viktigt är det egentligen?

  • 45:07
  • 13 november, 2018
  • 21,7 MB

Nytt avsnitt av podden Digital marknadsföring i spenaten är ute nu. Denna vecka djupdyker värdarna Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring i ämnet engagemang. En väldigt viktig ingrediens i all digital marknadsföring idag.

Engagemang är fortfarande viktigt

Jakob & Jakob diskuterar hur man som marknadsförare ska förhålla sig till de mått som finns och hur man ska resonera runt det vi kallar för engagemang. Alltså de reaktioner och kommentarer vi önskar få på de inlägg vi gör i till exempel sociala medier eller den tid besökarna tillbringar på din webbplats och hur många sidor man besöker.

Engagemang är otroligt viktigt när vi arbetar med digital marknadsföring. Framförallt är det ett mått på att vi är relevanta, att vi träffar rätt i vår målgrupp, men det gäller också att veta vad man ska mäta och varför.
Jakob Mjöbring

I podden pratar de även om den nya lotterilagen som träder i kraft vid nyår som helt förändrar sättet vi kan göra lagliga tävlingar på samt Google Ads som testar nya extensions för flera shoppinghöjdpunkter som till exempel Black Friday. Jakob Mjöbring har även besökt Internetdagarna och sammanfattar sina intryck därifrån.

Show Notes

  • 1:05 Rättelse - AI vs AR
  • 4:57 Engagemang i sociala medier
  • 11:51 Google Zero Moment of Truth - https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/micro-moments/zero-moment-truth/
  • 17:40 Supermetrics - https://supermetrics.com

Lämna ett svar

Scroll to top