Avsnitt 6: Facebookannonsering – Del 2

  • 35:03
  • 13 december, 2018
  • 16,8 Mb

Denna vecka följer podden “Digital marknadsföring i spenaten” upp förra veckans genomgång av Facebook-annonsering med att diskutera vilken data du kan använda i analysen samt hur du kan nyttja Facebooks pixel till att skapa olika event för konvertering. Jakob Rydberg delar även med sig av nyvunnen erfarenheter han fått från att ha annonserat på Snapchat.

– Det går att välja en pre load för att annonsen ska laddas snabbare på Snapchat, berättar Jakob Rydberg. Men den innebär samtidigt att den registreras av Google analytics som ett besök på din webb. Det kan blåsa upp siffrorna i statistiken rejält om man man inte är medveten om det.

Jakob Rydberg förklarar hur du kan undvika det här problemet och delar med sig av andra erfarenheter från annonseringen på Snapchat. I övrigt pratar Jakob och Jakob i podden om Facebooks tankar på att öppna annonsmöjligheter i söket samt om Instagrams inriktning mot att skicka ljud och konstaterar att båda funktionerna har helt andra förutsättningar internationellt än i Sverige.

Show notes

Lämna ett svar

Scroll to top