Avsnitt 7: Vad händer 2019?

  • 41:07
  • 20 december, 2018
  • 18.85M

Lyssna i din favoritapp direkt >

I denna veckas upplaga av podden “Digital marknadsföring i spenaten”, med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring, tar man en titt på de trender vi ska ha ögonen på inför 2019.

– Vi behöver se nyktert på det här med CSR och syftesdrivet, jag tror att man ska fundera över om festen är i finrummet eller om den kanske är i köket, säger Jakob Rydberg. Jag tror inte att vi ska försöka kryssa av alla rutor som alla marknadsföringsexperter talar om, utan man ska stanna upp lite och fundera över var är jag, vilka förutsättningar har jag, det tror jag blir viktigt inför 2019.

I podden spanar de även om den fortsatta backlashen för sociala medier och vad som händer när marknadsteknologin blir allt enklare att använda och förenklar våra arbeten samt hur den pågående klimatdebatten kommer att påverka marknadsföringen under 2019 och hur tufft det kommer att bli för lokalmedierna.

– Det kanske blir nödvändigt att vi som företag måste kliva in och stötta våra lokala medier och engagera oss på andra sätt nu när vi inte längre annonserar där, för att de är så viktiga för att få folk och bo kvar och trivas, säger Jakob Mjöbring.
  • 10:04 Boken Internet är trasig (ingen affiliate-länk)
  • 11:15 Mark Schaefers blogginlägg om the Ultimate Marketing Trend hittar du här.
  • 21:50 Kolla in Gabriella Löwengrips Instagram, ni vet, Blondinbellas klon.
  • 23:58 Amaras Law (wikipedia) "We tend to overestimate the effect of a technology in the short run and underestimate the effect in the long run"

Lämna ett svar

Scroll to top