Avsnitt 8: Vad lärde vi oss 2018?

  • 42:05
  • 08 februari, 2019

Denna vecka blickar podden “Digital marknadsföring i spenaten” bakåt och summerar det som hände 2018 inom såväl sociala medier och digital marknadsföring samt content och PR.

När vi summerar och jämför 2017 och 2018 ser vi en stor skillnad och att vi nu får mycket mindre organisk räckvidd på både Facebook och Linkedin, säger Jakob Mjöbring på Punkt PR. Man har länge sagt att det endast är “pay to play”, men jag har inte riktigt ställt upp på att det har varit så, framförallt inte för våra lokalt stark förankrade kunder, men nu tycker jag mig se det även för dessa kunder.

Förutom att summera sociala mediernas utveckling under 2018 pratar Jakob och Jakob också om trenderna de har sett inom webbutveckling samt om hur rörligt fortsätter att bli det självklara första valet inom digitala marknadsföring, och vilka nya krav det ställer på de som arbetar med marknadsföring.

– Vi måste börja coacha i allt ifrån hur man för sig framför kameran, hur man pratar och hur man ska berätta sin historia, berättar Jakob Rydberg på Contentbyrån. Det är ju en viktigt del idag, att få folk att kunna hantera och agera framför kameran.

Lämna ett svar

Scroll to top